Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 8 listopada 2012

O stawianiu stop lossów

s_falkow
Przekonanych do stosowania stop lossów przy zakupie akcji przekonywać nie potrzeba. Oni wiedzą doskonale, że jest to istotne. Przekonywać natomiast trzeba tych, którzy tego nie robią. I ja to właśnie omówię.
Jakiś czas temu kupiłem akcje TPE (za cenę 4,88 PLN). Po tym kurs poszedł do 5,10 PLN, a potem spadł i długo wahał się w okolicach mojego SL, czyli na poziomie 4,60 PLN. I gdybym tych akcji wówczas sie nie pozbył, dzisiaj mógłbym sobie pluć w brodę. Dlaczego? Ano dlatego, że kurs zanurkował o ponad 0,40 PLN i akcje warte są już tylko 4,19 PLN.
I niech każdy, kto kupuje akcje, nie myśli, że akcje są tanie i już tańsze być nie mogą. Mogą. Zawsze.
Ze stratą trzeba umieć się pogodzić. Po prostu. Jeśli coś nie idzie tak, jak byśmy tego chcieli, to trzeba ucinać straty i to najszybciej, jak się da, a nie patrzeć, jak się one powiększają i frustrować się jeszcze bardziej. Szkoda naszego zdrowia. A tak? Sprzedałem badziewne akcje i dzisiaj ze spokojem obserwuję, jak one coraz bardziej dołują i cieszę się, że nie muszę w tym uczestniczyć.
A co, gdyby po mojej sprzedaży rosły? I tak uznałbym, że zrobiłem dobrze, bo nie pozwoliłem potencjalnym stratom się powiększać. Po prostu podjąłem dobrą decyzję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz