Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 25 marca 2015

Nowości w portfelu

W ostatnich dniach nie miałem za bardzo czasu nic napisać, ale to nie oznacza, że w portfelu wiało nudą. Otóż nie wiało, a wręcz zrobił się niewielki przeciąg.

W pierwszej kolejności postanowiłem się ostatecznie pozbyć wszystkich akcji Radpolu po 7,49 PLN (dzisiaj akcje kosztują 7,11 PLN). Spółka pokazała słabe wyniki, więc uznałem, że nie ma sensu jej trzymać i oddałem ją z dość dużą stratą (ok. 38%). To ostatni taki papier, z którym pozwoliłem sobie na tak ogromną procentową stratę. Radpol trzymałem bardzo długo, bo wydawało mi się, że ta spółka ma przed sobą jakieś perspektywy. Niestety, po dramatycznym spadku w ubiegłym roku nic się nie zmieniło, a ostatnie wyniki przelały czarę goryczy.

Z psychologicznego punktu widzenia, bardzo się cieszę, że się pozbyłem tych akcji, bo one mi ciążyły już od dawna. Dzięki temu mogłem uwolnić gotówkę na nowe tematy.

Inna sprawa, że akcje, które kupiłem dawno temu trzymałem, ale już nie dokupowałem nowych. Po prostu kolejne środki inwestowałem w inne spółki, dlatego udział Radpolu w moim portfelu akcyjnym był niewielki. Dlatego też i kwotowo jakoś nie wyglądało to strasznie, choć wiadomo, że strata i przyznanie się do błędu nie należą do najprzyjemniejszych rzeczy. Ostatecznie jednak stwierdziłem, że lepiej odmrozić środki i kupić coś, co porusza się w górę.

Po pozbyciu się Radpolu zainwestowałem trochę w Lentex, Ambrę i PZU. Dzisiaj natomiast sprzedałem trochę Ergisu, a w zamian kupiłem AC Autogaz. Podoba mi się wizja dalszej ekspansji spółki na rynki zagraniczne, a także dywidendy, które są bardzo atrakcyjne. To jednak nie wszystko.

Kolejny argument, który przemawiał za zakupem to fakt, że spółka jest po głębokiej przecenie i chce rosnąć. Być może wyszedłem przed szereg i kupiłem akcje zbyt wcześnie (mogłem poczekać na pokonanie wrześniowej górki na poziomie 37,85 PLN lub wybicie się z linii trendu spadkowego, który jest gdzieś na poziomie 34 PLN). Z drugiej strony, mimo słabszego sentymentu w ostatnich dniach, popyt nadal przeważa. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Co mnie jeszcze pozytywnie zaskoczyło, to to, że mimo słabszych niż w ubiegłym roku wyników, kurs nadal rośnie.

Na chwilę obecną, po pozbyciu się najgorszego elementu układanki i zakupach, portfel zyskuje 10,06%. To pokazuje, że sprzedaż Radpolu obniżał mój całkowity zysk o jakieś 3-4%.

Największy papierowy zysk mam na razie na Amice (39%), Lenie (18%), Ergisie (12%), ETFW20L (6%) i PZU (blisko 6%). Na minusie jest Ambra (niecałe 2%), ale jest to papier wybitnie długoterminowy.

Jeśli chodzi o udział poszczególnych walorów w portfelu, to liderem cały czas jest ETFW20L (18,7%), przed Ambrą (18%), Leną (17,5%), PZU (14,5%) i Amiką (13,7%). Mój nowy nabytek, AC Autogaz stanowi na razie 3%, ale rozważam zwiększenie udziału do 7-8%. Nie wiem jeszcze jednak, czyim kosztem. Możliwe, że Ergisu oraz dodatkowych wolnych środków, które pojawiły mi się.

W dalszej perspektywie chciałbym jeszcze powiększyć udział Amiki i PZU w swoim portfelu.

13 komentarzy:

  1. Masakra, z perspektywy czasu patrząc na to było całkiem nieźle.
    __________
    Biuro Rachunkowe Alfa

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie warto w to inwestować, ja poszedlem inną droga i inwestuje w traktorki mitsubishi i jak do tej pory jest to dość dobra inwestycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę.. szczerze mówiąc, tak by nie skłamać jestem wręcz pozytywnie zaskoczony tym ;) Dobry wpis, pozdrawiam ;)
    __________
    Dla Przedszkola

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie to fajna sprawa. Nowości które wprowadzili bardzo mi się podobają nie ma co..
    ____________
    Studio Kreacja

    OdpowiedzUsuń
  5. Cały czas bawisz się jeszcze giełdą ? Ja właśnie wchodzę po prawie roku przygotowań na próbnych kontach z alapri zobaczymy na razie wejdę 5 tys złotych i zobaczymy czy uda mi się podwoić chociaż tą kwotę jeśli tak to będę zadowolony i wejdę bardziej agresywnie kwotą większą, jakieś porady dotyczące początkującego, bo nie wiem czy o wszystkim pamiętam i czy wszystko wiem ?
    http://www.taxhome.com.pl/ksiegowosc/dabrowa-gornicza,36

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz więcej ludzi decyduje się na sprzedaż gotowych spółek - jak to wygląda? Zawsze mnie to zastanawiało, skoro ludzie to robią to znaczy, że się opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie warto w to inwestować, przejechałem się na tym i to konkretnie. Akcje Radpolu to najgorsza z moich decyzji. Same straty liczone w tysiącach. Trzeba rozsądnie wybierać niestety, nie dać się nieść emocjom.
    _______
    http://stabiles.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się w pełni, inwestowanie w to nie jest najlepszym pomysłem, można zdecydowanie lepiej spożytkować nasze pieniądze lub umieścić je w lepszych miejscach które będą zarabiały.

    Zapraszam także na moje bloga pod tym adresem www, jest on ściśle powiązany z tematyką finansową.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tutaj https://keszker.pl znajdziecie ranking pożyczek - może kogoś z was zainteresuje ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  11. W wielu firmach nadal funkcjonuje taki model pracy, pracownicy chętnie zostają po godzinach i sobie dorabiają. Najważniejsze jednak jest to, aby właściwie zarządzać i korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Od siebie polecam ofertę https://craftware.pl/oferta/salesforce-dla-biznesu/ na pewno was zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ze swojej strony chciałbym Wam polecić ofertę firmy http://tearsofjoy.pl/ . Skorzystałem z ich pomocy i jestem bardzo zadowolony ze wspolpracy. Co sądzicie o takich rozwiązaniach ?

    OdpowiedzUsuń