Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 10 października 2012

Zabraknie nam wkrótce banków

Czytuję sobie rozmaite blogi finansowe, które podejmują tematykę oszczędzania. Blogerzy wyszukują najlepsze oferty, często kierowane dla nowych klientów. Nachodzi mnie pewne refleksja w związku z tym.
Rekordziści pootwierali konta w kilkunastu bankach, by załapać się na korzystne oprocentowanie krótkoterminowych lokat (z reguły na 1, 2 lub 3 miesiące), po czym banki takich klientów już mniej rozpieszczają i obniżają oprocentowanie kolejnych lokat o 1% i/lub więcej.
Tak sobie myślę, że ci, którzy otworzyli konta w kilku wiodących bankach (i nawet je zamknęli), są już wyłapani przez banki i już nigdy nie będą nowymi klientami, a co za tym idzie, najlepsze jest już za nimi.
Z powyższego wniosek jest jeden. W Polsce mamy zdecydowanie za mało banków, a nowi oszczędzający z radością przyjęliby powstanie nowych. Zwłaszcza takich, które oferowałyby ciekawe lokaty.
Problem jest jednak taki, że nawet jak nowy bank wejdzie, to wcale nie musi potrzebować naszych depozytów, bo nie będzie miał jeszcze komu pożyczać naszych pieniędzy, więc na cuda nie liczyłbym. Z drugiej jednak strony, nowe banki to konkurencja między tymi instytucjami o klienta, a w zasadzie o jego depozyty, kredyty dla  niego, konta, karty i wiele innych produktów.

4 komentarze:

  1. No, mi już brakuje banków. Jeszcze załapię się teraz na 200 zł za założenie konta w ING, ale już z mSavera nie skorzystam, bo miałem konto w mbanku w...2001 r.:) Ale kiedy neoBANK miał dobrą ofertę lokat dla nowych klientów a ja nie mogłem już skorzystać, to...skorzystała żona. Banki zawsze będą o krok do tyłu za pomysłowością klientów, polskich klientów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Paru złotówek mi brakuje, ale jeśli się dorzucisz, to myślę, że damy radę.

      Usuń
  3. Moje pierwsze wrażenie było, jak nie może nam zabraknąć banków skoro jest ich tak dużo, świetny wpis nie mialem o tym Świadomość, oby jak najwiecej takich! :)

    OdpowiedzUsuń