Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 5 lutego 2013

Rezygnacja z karty mBanku

Ostatecznie zdecydowałem się na rezygnację z karty płatniczej mBanku. Niestety, o kilka miesięcy za późno.
MBank nie był moim głównym bankiem (służył przede wszystkim do emaklera), a kartę trzymałem jedynie z sentymentu "a nuż się kiedyś przyda". Szczęśliwie doszedłem do wniosku, że właściwie to się nie przyda, zwłaszcza, że posiadam między innymi kartę Pekao (to jest mój główny bank) oraz w Aliorze Syncu (drugi główny bank).
Warto czasem podjąć jakieś drastyczniejsze kroki i nie łudzić się, że może coś się przyda w przyszłości. Sentymenty zostawmy z boku. Jeśli karta nie była mi potrzeba przez wiele miesięcy, to dlaczego nagle ma mi być potrzebna w przyszłości? Akurat z mBanku? Pomijam fakt, że bank ten miał opłatę za obsługę karty.
Co ciekawe, zrezygnować z karty można z poziomu naszego systemu transakcyjnego, co jest dużym udogodnieniem.
Być może w najbliższych tygodniach będę robił kolejne czystki w mojej bankowości, bo jest jeszcze parę rzeczy, które trzeba wyprostować.

UPDATE
Samo zastrzeżenie karty okazuje się być niewystarczające. Konieczne jest również wypowiedzenie umowy o korzystanie z kart płatniczych mBanku.

2 komentarze:

  1. Ja mam podobne doświadczenia z mBankiem. Ze dwa lata temu, jak wprowadzili opłatę za kartę, zastrzegłem kartę i myślałem, że załatwiłem sprawę. Ale akurat kończył mi się termin karty i mbank wystawił nową. Ponieważ zastrzegłem starą aktywną kartę, a nowej nie aktywowałem, myślałem, że opłaty nie będzie. A tu we wrześniu niespodzianka - debet na koncie, a potem potrącenie z odsetek czy dywidendy, które weszły z eMaklera - opłata za nieaktywną kartę. Moje dwie reklamacje zostały odrzucone. W rezultacie pozbawiłem mbank wszystkich moich aktywów. A chodziło o jedyne 2 zł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to. Tego się obawiam. Tu już nawet nie chodzi o dwa złote, a jedynie o to, że próbuje się oszukiwać ludzi, co nie jest, moim zdaniem, paskudną praktyką. Dlatego też uważam, że wszelkie możliwości do nadużyć trzeba maksymalnie szybko rozwiązywać.

      Usuń