Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 15 czerwca 2011

Sposób na dobrobyt

Todd Mecklem
Nie ukrywam, że odkąd zacząłem się interesować bardziej finansami, nieodłącznym elementem mojego życia stało się czytanie rozmaitych blogów, serwisów finansowych oraz oglądanie telewizji TVN CNBC.
Wczoraj kątem oka oglądałem (w sumie to tylko słuchałem), jak jeden mądry człowiek w telewizji prawił, jak można znaleźć pieniądze dla budżetu. Pomysł wydaje się o tyle wspaniały, co nierealny. Dlaczego?
Ano mądry człowiek (wybaczcie, że nie znam jego nazwiska, ale akurat nie przyglądałem się dokładnie temu, kto to mówił), któremu za to powinni dać nagrodę Nobla, stwierdził, że można połączyć dwie instytucje: ZUS i US, co mogłoby zredukować zatrudnienie urzędników nawet o 50 tysięcy, co według moich wyliczeń na szybko daje około 2,5 mld PLN oszczędności w skali roku. Założyłem średni koszt utrzymania urzędnika na około 4000 PLN. Jest to na pewno przyjemna dla oka kwota.
Wiem, że to nie jest łatwe. Uważam jednak, że nawet, gdyby teraz poświęcić 5-10 mld PLN na przeprowadzenie wszelakich zmian plus odprawy, to chyba warto, bo nam taka armia urzędników jest naprawdę do niczego niepotrzebna.
Moim marzeniem jest również, że w końcu uda się kiedyś zlikwidować senat, kolejna instytucja, której funkcjonowanie naszemu krajowi nie jest potrzebne. Niestety, o tym się nie mówi.
Gdybyśmy jeszcze mogli obniżyć liczbę posłów (powiedzmy o połowę), to już by było szczęście niepojętne.
Kolejny sposób na dobrobyt, jak się dowiedziałem z wyżej wspomnianej telewizji, to nawiązanie kontaktów handlowych z krajami Afryki Północnej. Tutaj jednak pole do popisu jest przed polskimi przedsiębiorcami. Jak wynikało z rozmowy z Markiem Kubickim, przewodniczącym stowarzyszenia ARABIA.pl, na szczególny sukces może liczyć branża spożywcza, a także firmy zajmujące się budownictwem.
Nie ukrywam, że po tym wywiadzie poczułem się lepiej. Okazuje się bowiem, że jest szansa dla naszego kraju, trzeba tylko odpowiednio szukać swoich szans

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz