Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 17 maja 2013

Jak wykończyć firmę?

Jaki jest najprostszy sposób, by wykończyć firmę (mowa oczywiście o urzędach skarbowych, bo te instytucje się w tym specjalizują)? Robić niekończące się kontrole, a pod ich pretekstem wstrzymać się z wypłatą należnego podatku VAT.
Sprawa tyczy się firmy CH Nexa z Zamościa. Powiem szczerze, że mnie ona "ani ziębi, ani grzeje". Problem jest jednak taki, że to samo może spotkać każdą firmę, a banda nieudaczników zza biurek będzie sobie kontrolowała firmę w nieskończoność.
Zachęcam do lektury tego tekstu. Ogólnie onetowo-wpowo-interiowo-o2owe wypociny z reguły niewiele mają w sobie ciekawego, ale z tego materiału można co nieco wychwycić. A mianowicie, że US przeprowadził w firmie 9 kontroli (nie karząc ją dotychczas za nic!) i w zasadzie zatrzymał sobie 30 milionów PLN pozbawiając firmę płynności, która jest niezbędna dla zdrowego funkcjonowania.
Co z tego, że firma może w sądzie wygrać z bezdusznymi nieudacznikami, skoro jej dni są policzone?
Piszę ten tekst dlatego, by żaden przedsiębiorca nie czuł się zbyt pewnie i nie cieszył z cudzego nieszczęścia, bo nigdy nie wiadomo, kiedy sami możemy stać się ofiarami.
Urzędnicy, którzy w swoim marnym życiu niczego nie osiągnęli, nie rozumieją, że firma, aby funkcjonować, potrzebuje pieniędzy. A jak ich nie będzie, to zaczną się zobowiązania wobec ZUS, US, pracowników, kontrahentów, za media, itp. A to już jest koniec dla firmy.
I tak oto banda ryżego i Gargamela zamiast ukarać takich urzędasów, pewnie przyzna im wysokie premie za nadzwyczajne osiągnięcia.
Dzisiejszy tekst jest dość mocny, ale i sprawa jest poważna. Poza tym, sam jestem na urzędników dość mocno cięty, ze względu na ich "bezmózgowość". Sam kiedyś, parę lat temu, przyznam, próbowałem zgłosić się do urzędu pracy o dofinansowanie na stworzenie miejsca pracy. Po prostu chciałem któregoś z bezrobotnych wyciągnąć z ich listy, przeszkolić i dać mu szansę się rozwinąć, a przy okazji mi pomóc. Zapytałem naczelnika PUP o taką możliwość. Stwierdził, że da się, ale muszę wypełnić stos dokumentów, zagwarantować, że w momencie, kiedy pomoc PUP się skończy, muszę jeszcze utrzymać pracownika przez rok (lub dwa, bo już nie pamiętam). Poza tym dowiedziałem, że przedstawiciele tej instytucji jeszcze przeprowadzą kontrole w mojej firmie.
Serdecznie podziękowałem szefowi PUP za informację i powiedziałem, że jeśli tak wygląda u nich walka z bezrobociem, to niech sobie dalej w ten sposób działają. Dodam, że mieścina, z której pochodzę liczy sobie ponad 30-procentowe bezrobocie (realne, a nie jak wskazują ich raporty, około 20%).
Cóż, ja nie zyskałem dofinansowania, ale na pewno jakiś koleś pana naczelnika bardziej potrzebował tych środków i je pewnie dostał, bo tak to mniej więcej wygląda w każdym mieście.
Tak to, niestety, jest z tą pomocą. Dlatego nie ma co liczyć na urzędników. A w miarę możliwości, trzymać się od nich z daleka. Urzędnik to nie jest człowiek, który może pomóc przedsiębiorcy. Przez swoje nieudacznictwo i, często, brak kompetencji może natomiast popsuć coś, co przez wiele lat budujemy.

2 komentarze:

  1. Nie jest trudno wykonczyc firme ktora jest mocno zlewarowana. A tak bylo z CH Nexa - plynnosc wyschla i bez tych 30 mln firma sie wywrocila. Niestety ale wielu z naszych przedsiebiorcow gdy przeskakuje na pelne ksiegi a ich dzialalnosc rosnie zapominaja o kluczowych zasadach biznesu takich jak np nie wydawanie pieniedzy ktorych sie fizycznie nie posiada.

    PUP jak walczy z bezrobociem wiadomo - aczkolwiek te "kontrole" od nich to pic na wode - maja to tak naprawde gdzies. Stos papierow niestety jest przyszloscia calej UE - dazymy do co raz wiekszej biurokratyzacji zycia i nic tego nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. US jest w stanie wykończyć każdą firmę.

      Co do tego, jak działa firma, to ja nie wnikam. Niech sobie działa jak chce. Mnie bardziej zadziwia fakt, że US przeprowadził wiele kontroli, z których nic nie wynika. A jeśli cokolwiek byłoby podejrzane, to wówczas sprawa jest jasna. Tymczasem, skoro podczas 9 kontroli nic nie znaleziono, to jakim prawem US trzyma te pieniądze?

      Usuń