Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 24 sierpnia 2012

Kupiłem pakiecik TPE

Dzisiaj zdecydowałem się na zakup pakietu akcji TPE po kursie 4,88 PLN. Przeanalizowałem niedawno opublikowane wyniki i wszystko wygląda dość obiecująco.
Ceny akcji od maja ładnie rosną. C/Z i C/WK są na raczej niskich poziomach, zainteresowanie akcjami jest spore, więc uznałem, że warto zaryzykować. Stop lossa ustawiłem na 4,63 PLN, a więc poniżej dołka z 16 sierpnia.
Zysk, jaki mnie interesuje to około 10%. Jeszcze nie rozważam, co potem, ale są dwie możliwości. Sprzedam akcje lub dokupię, jeśli wzrost nastąpi stosunkowo szybko (wiem, wiem, jestem być może nadmiernym optymistą, ale powinno się wierzyć w to, co się robi).
W chwili obecnej kurs akcji zmaga się z poziomem 4,90 PLN, ale jestem przekonany, że uda się go pokonać. Jak nie dzisiaj to w poniedziałek, o ile nie wydarzy się nic nieprzewidywanego w weekend. A jak się nie powiedzie, to zlecenie obronne jest ustawione.

2 komentarze:

  1. Trochę "w powietrzu kupione". Stop lossa masz 5,1% niżej, zysk jaki zakładasz do 10 % - czyli 2:1 zysk/ryzyko. Można by się pokusić o lepsze z/r (3:1 lub 4:1).
    Na szybko analiza TPE:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/59febcbe38aacbd4.html

    Ładny sygnał kupna był ok 10 lipca po 4,30. Jeśli ktoś chciał brać dywidendę korekta po białym marubozu z ok 12 czerwca była też niezła na wejście. Na obecną chwilę kurs powinien wzrosnąć jeszcze do ok 5 zł, tam spodziewałbym się korekty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz. Rzeczywiście, może to wyglądać na zakup "w powietrzu", ale jednak nie trzymałbym się usilnie tego kanału oraz wsparć i oporów, ponieważ widać, że kurs tak idealnie nie odbija się od tych poziomów.
      Zobaczymy jak z tą korektą będzie. I czy rzeczywiście na tym poziomie spadniemy.
      Jeśli chodzi o lepszy z/r, to to jest taka wstępna prognoza. Czasy niepewne, więc trudno cokolwiek przewidywać w dłuższym terminie. Zobaczymy, czy dojdziemy w ogóle do tych 5 PLN i jak długo kurs będzie zamulał na tym poziomie. Jeśli z impetem przebije, wówczas rozważę dokupienie trochę akcji na dołku.

      Usuń