Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 22 czerwca 2013

Nie stosujmy takich praktyk

foto: Victor1558
Posiadanie popularnej witryny wiąże się z tym, że na naszego maila będziemy otrzymywali różne oferty reklamowe. W moim wypadku, jako że opisuję również prowadzenie działalności, jest to doskonała okazja do refleksji na temat, z jakimi firmami mamy do czynienia. No właśnie, z jakimi?
Przede wszystkim powinniśmy sobie, jako przedsiębiorcy, uświadomić pewien fakt. Nie narażajmy naszej firmy i nas samych na śmieszność, bo przez to możemy sobie narobić więcej krzywdy niż to warte. O czym mówię?
Nie szukajmy frajerów. Nie piszmy do blogerów, żeby za darmo umieścili Wam reklamę, bo się Wasza firma może rozwijać, bądź też klient się zastanowi wkrótce nad dłuższą współpracą. Takie teksty nie działają (w każdym bądź razie na mnie). Jeśli firma jest poważna i chce się rozwijać, to musi być świadoma, że musi ponieść koszty promocji. Jeśli nie stać jej na reklamy radiowe, telewizyjne czy na portalach, to niech szukają tańszych rozwiązań (na tematycznych blogach). Nie ma jednak nic za darmo.
Do dzisiaj z zażenowaniem wspominam ofertę, którą dostałem od jednego kantoru internetowego, który chciał za darmo reklamę, nie dając nic w zamian. Trzeba mieć wyjątkowy tupet. Sam wstydziłbym się żebrać darmowej reklamy dla mojej firmy. No, ale może to kwestia wpojonych wartości, może doświadczenia. Trudno powiedzieć.
Druga rzecz, o której chcę wspomnieć, to szacunek dla potencjalnego partnera. Również i w tym wypadku nie jest najlepiej. Otrzymuję rozmaite maile od różnych firm (niejednokrotnie agencji seo),  które pytają o koszt reklamy. Standardowa sprawa, wszak firmy chcą wiedzieć, co ile kosztuje i w tym celu penetrują rynek. Po otrzymaniu odpowiedzi ode mnie nie potrafią jednak nawet podziękować za odpowiedź (bez względu na to, czy dojdzie do współpracy i ich klient zaakceptuje moje warunki, czy nie). I tutaj można dużo mówić o kulturze osobistej pracowników tych firm, czy też praktykom, jakie stosują.
Sam, jako przedsiębiorca, również czasami wysyłam różne zapytania i po otrzymaniu odpowiedzi, niezwłocznie sam odpowiadam. Jest to dowód choćby na to, że otrzymałem wiadomość. No, ale nie można mierzyć swoją miarą innych. Jeśli jednak prowadzisz działalność gospodarczą, unikaj takich praktyk, ponieważ dbanie o wizerunek firmy jest piekielnie istotne. Zwłaszcza, jeśli mielibyśmy kiedyś nawiązać długotrwałe relacje z naszymi klientami.
Dobrym przykładem, o czym mogę z radością poinformować, jest kontakt z firmą Money.pl. Tutaj komunikacja odbywa się całkiem dobrze. I to cieszy. No, ale to jest wielka firma, w porównaniu do malutkich agencji seo, które nie rozumieją pewnych rzeczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz