Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 6 stycznia 2011

Nie dbają o klienta

sxc.hu
Znalezienie klienta przez firmę nie jest łatwe. Jednak gdy już to nastąpi, trzeba zrobić coś, co pozwoli ich utrzymać. Tymczasem są tacy, którzy myślą zupełnie inaczej. Twierdzą, że klient, który już raz coś kupił, będzie to robił stale. W ogóle podejście do klienta często pozostawia wiele do życzenia.
Jedną z firm jest wiodąca sieć komórkowa, która oferuje rozmaite promocje dla nowych klientów, natomiast o starych nie dba.
Innym przykładem jest firma zajmująca się przewozami busem pomiędzy miastami lub w dużych miastach. Tutaj z kolei problemem jest zachowanie kierowców, którzy traktują pasażerów jak zło konieczne.
Są również sklepy, w których klient czuje się jak intruz. Zwłaszcza takie, w ktorych sprzedawcy pamiętają czasy PRL.
Kolejny przykład to niektóre poczty. Tam również obsługa pozostawia wiele do życzenia.
Najbardziej obszernym tematem jest służba zdrowia. Tutaj pacjent, który de facto jest przecież klientem, raczej nie ma szans na to, by być dobrze obsłużonym. A jeśli jest, to są raczej wyjątki. Większość lekarzy, pielęgniarek czy recepcjonistek jest po prostu niemiła dla pacjentów, powodując, że czują się oni źle w szpitalach, przychodniach, itp.
Wiele do życzenia pozostawia również sposób traktowania klientów przez handlujących na aukcjach internetowych.
Okazuje się, że demokracja, jaką mamy nie spowodowała tego, że klient jest najważniejszy, bo niektórzy jeszcze tego nie rozumieją albo po prostu nie potrzebują rozumieć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz