Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 7 lutego 2013

Dwa tygodnie eksperymentu za nami

źródło: stooq.pl
Pod koniec stycznia zacząłem eksperyment związany z losowym inwestowaniem w spółki z MWIG40. Co tydzień portfel zasila inna spółka. Kolejność jest alfabetyczna.
Co ciekawe, od 24 stycznia indeks MWIG40 stracił 3%. Mój portfel stracił ledwie 0,25% (wliczając w to prowizje).
Zabawa generalnie nie ma wielkiego celu, poza eksperymentem mającym pokazać, czy dowolnie wybierając spółki (bez żadnej analizy) da się zarobić.
Teoretycznie mógłbym osiągnąć na koniec roku podobną stopę zwrotu, jak MWIG40, lecz to tylko teoria, ponieważ ja trzymam spółki w portfelu tydzień, a ponadto płacę prowizje, które odliczam od mojego wyniku.
Zobaczymy jaki będzie efekt. Na razie, porównując mój wynik z będącym w korekcie MWIG40, nie jest źle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz