Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 26 marca 2011

Kreowanie potrzeb

sxc.hu
W dzisiejszych czasach musimy mieć się na baczności oglądając reklamy (czy to w telewizji, czy w internecie). Możemy być nieźle zmanipulowani i z łatwością oddamy pazernym firmom nasze pieniądze.
Jaki to sposób? Ostatnio dość często mamy okazję spotykać się z reklamami, w których twórcy twierdzą, że wybierając ich ofertę (towar) coś tam oszczędzamy. Widząc setki złotych oszczędności dajemy się nabrać na to. No bo czyż nie jest to niezwykła okazja, że oszczędzamy aż 500 złotych? Brzmi to atrakcyjnie.
Tymczasem, zanim zaczniemy w takie bzdury wierzyć, musimy sobie odpowiedzieć na jedno, jakże proste pytanie. Czy to, co oferuje nam reklamodawca jest w ogóle nam do szczęścia potrzebne? Czy potrafimy się bez tego obyć? W 99% odpowiedź jest twierdząca, więc ci nachalni reklamodawcy ze swoimi oszczędnościami mogą się schować. Tak samo musimy uważać na wszelkiego rodzaju promocje.
Tak jak wcześniej pisałem o zawiłych regulaminach, najczęściej pisanych małym druczkiem (bryluje tutaj kilka banków), tak samo warto sceptycznie podchodzić do tego, że coś oszczędzamy wybierając danego sprzedawcę.
Jestem zdania, że każdy powinien sam decydować o tym, czy czegoś potrzebuje, a nie dawać sobą manipulować. Niestety, patrząc na to, jak ludzie reagują na takie reklamy, nasuwa się jedna konkluzja. Chyba jednak lubimy być manipulowani.

3 komentarze:

  1. Nie zgadzam się. Nie lubię być manipulowana. A ponieważ nie lubię po prostu nie oglądam reklam, z wyjątkiem tych realizowanych przez Mumio, bo są znakomite (ale to nie znaczy, że natychmiast rzucam swojego operatora i biegnę po plusikowe). Jeżeli jednak czasem jakąś obejrzę okazuje się, że mój mózg jest już tak wytrenowany, że zauważa ładny obrazek lub ładną animację i całkowicie ignoruje treść, którą rzeczona reklama miała przekazać.
    Jak mój mózg to zrobił ? Nie mam pojęcia. Może po prostu lubi zajmować się ciekawszymi rzeczami niż reklamy.
    Pozdrawiam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, to prawda! Reklamy bardzo wpływają na naszą świadomość. Czasami kupujemy coś co nie jest nam tak naprawdę potrzebne a kupiliśmy tylko dlatego, że była promocja. W dzisiejszych czasach rzeba bardzo uważać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z poprzednimi komentarzami na temat tych reklam.Zanim na coś się zdecydujesz to trzeba dokładnie przemyślec co ci jest potrzebne.Niektórzy cieszą się z gratisu jaki dostał razem z towarem.Po jakimś czasie plujemy sobie w brodę,że to wszystko jest nam nie potrzebne.

    OdpowiedzUsuń