Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 15 marca 2015

Drobne ruchy w portfelu

W końcówce ubiegłego tygodnia dokonałem dwóch drobnych zmian w portfelu. Sprzedałem część IAI (zysk 20%) oraz kupiłem PZU po 466,85 PLN.

W przypadku IAI sprawa jest jasna. Kupiłem ją spekulacyjnie z nadzieją na zarobek około 20%. Część akcji sprzedałem, część jeszcze czeka. Długoterminowo papier ciekawy, ale niestety zbyt drogi. Pozostaje więc spekulacja za niewielki kapitał.

Pozwoliłem sobie na zakup kolejnych akcji PZU. Może to wyglądać na próbę łapania dołka, ale tak nie jest. Choć z drugiej strony kurs jest na poziomie dołka z września i grudnia 2014. Może więc na początku tygodnia nastąpić czyszczenie stop lossów (a nawet jestem pewien, że tak będzie) i kurs wróci do swojego normalnego trendu. Poza tym, i tak planowałem kupić PZU, a skoro spadło, to tym lepiej. Średnia cena zakupu PZU wynosi teraz 456,73 PLN. Myślę, że to nie koniec moim zakupów, jeśli chodzi o tą spółkę.

Ciekawie było w tygodniu na Lenteksie. Spółka odrobiła straty i w środę wróciła do poziomu 8,55-8,56 PLN, którego ciągle nie może sforsować. Popyt jednak nie ustępuje, więc liczę, że w końcu uda się pokonać ten poziom.

Bardzo ładnie spisuje się Amica, która ostatnio mocno poszybowała w górę. Na chwilę obecną mam papierowy zysk na poziomie ponad 32%. Nie zamierzam jednak pozbywać się akcji tej spółki. Najlepsze i tak chyba przed nią.

Przed nami kolejny tydzień. Patrząc na wykres szerokiego rynku śmiem twierdzić, że zakończymy go na minusie. Natomiast na WIG20 nie zdziwiłbym się, gdybyśmy przetestowali styczniowe dołki. Podobnie przegrzanie dostrzegalne jest już na niektórych moich spółkach i korekta zbliża się nieubłaganie. Czas jednak pokaże, jak będzie, bo jest to zwykłe weekendowe wróżenie z fusów, do którego nie można poważnie podchodzić.

3 komentarze:

  1. A skąd brać pieniądze na inwestowanie na giełdzie? to wciągające, jak się fundusze kończą trzeba kombinować. Na http://kapuszka.pl/
    może uda się znaleźć rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd brać pieniądze to pytanie tak stare i nurtujące, że to doprawdy nieprawdopodobne. Rewolucyjnych rad co do tego oczywiście nie mam, ja się sugeruje blogami finansowymi i stamtąd czerpię wiedzę.

      Usuń
  2. Wiele osób szuka możliwości inwestowania w pozyczki, dlatego chciałbym Wam polecić stronę https://www.futurecapital.pl/ . Jakiś czas temu skorzystałem zich usług i jestem bardzo zadowolony, pomogli z wszelkimi formalnościami.

    OdpowiedzUsuń