Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 18 marca 2015

Cierpliwość nagrodzona

Parę dni temu pisałem, że Lentex ma szansę w końcu wystrzelić. Wyczyszczono trochę stop lossów i kurs trochę zamulił na poziomie 8,55-8,56 PLN, aż w końcu nadeszło to, co powinno. Kurs poszybował dzisiaj o 6% w górę na dużych obrotach. Na papierze jestem już blisko 7% do przodu.

Pod koniec sesji cena spadła, ale było to spowodowane najpewniej tym, iż ci najbardziej niecierpliwi po prostu zrealizowali zyski. Ja twierdzę, że spółkę stać na więcej i na razie nie sprzedaję akcji. Myślę, że spokojnie 20% jest do zarobienia i mniejszym zyskiem raczej się nie zadowolę, chociaż trzeba być pokornym i obserwować, co będzie miał do powiedzenia rynek w tym temacie.


Chwili wytchnienia nie ma Amica. Dzisiaj wydawało się, że kurs w końcu skoryguje, a tu niespodzianka. Od 14:30 kurs był nad kreską, by zakończyć dzień aż na ponad 2-procentowym plusie. Nie ma chętnych do sprzedaży tego papieru. Tymczasem zysk na razie wynosi blisko 40%.

Ciężka sprawa jest z PZU. Dzisiaj rynek był bardzo niezdecydowany, w którą stronę pójść. W efekcie skończyliśmy dzień na lekkim minusie oraz długimi cieniami. Końcówka sesji pokazała siłę popytu i liczę, że to jest impuls do dalszych wzrostów. Póki co, na PZU zyskuję blisko 4%.

Całkiem nieźle radzi sobie cały czas Ergis. Przyznam, że była to spółka, w którą nie do końca wierzyłem (zredukowałem zresztą swoją pozycję jakiś czas temu). Tymczasem jest moc, więc nie widzę powodu, by sprzedawać to, co posiadam. Na razie jestem na 16-procentowym plusie. Kurs jest w dość ciekawym punkcie, bo atakujemy szczyty z września. Niepokojący jest trochę fakt, że już od dłuższego czasu idziemy w górę i może po prostu zabraknąć sił, by pokonać poziom 5,10 PLN. Szkoda, że wcześniej nie było jakiejś korekty, bo teraz może być ciężko sforsować ten poziom.

W fazę korekty wchodzi Lena. Myślę, że możemy spaść gdzieś do około 4,50-4,60 PLN za akcje. Ten poziom uznałbym jako bezpieczny. Poniżej tego poziomu musiałbym się zastanowić, jakie okoliczności będą towarzyszyły spadkom (ogólny sentyment na giełdzie, obroty, zachowanie małych i średnich spółek itp.). Dużo będzie też zależało od raportu, który opublikowany będzie w piątek.

W moim portfelu akcyjnym cały czas liderem pod względem udziału jest ETFW20L, który stanowi 18,5%. Na drugim miejscu jest Ambra (niestety spółka na razie notuje korektę, choć mam nadzieję, że już nie tak głęboką, jak wcześniej) - 17,4%, a na trzecim miejscu jest Lena - 16,1%. Na dalszych miejscach są: Amica - 14% i PZU - 13,5%.

Łącznie mój portfel akcyjny zyskuje 6,64%.

1 komentarz:

  1. Tobie się udało, u mnie niestety same poważne straty które będę musiał odrabiać przez bardzo długi czas. Jestem jednak przygotowany, wziąłem kredyt z żyrantem i zaczynam poważnie inwestować. Postawiłem sobie za cel aby jak najszybciej się odbić od tego dna i wyjść na prostą.

    OdpowiedzUsuń